Sinüs Enfeksiyonları Hakkında

Her hapşırmanın  bir enfeksiyon anlamına gelmediği gibi aynı şekilde her tıkanan burun veya baş ağrısı, sinüzitin başlangıcı değildir. Gerekli olmadığında antibiyotiklerin aşırı kullanılması bakterilerin dirençli olmalarına katkıda bulunabilir. Antibiyotikler, genelde virüse karşı etkili olmaz.

Sinüzitinizin bir virüs veya bakteri kaynaklı olup olmadığını nasıl anlarsınız ? Yalnızca kulak burun boğaz doktorunuz doğru bir teşhis koyabilir ancak 10 günden daha uzun süren sinüzit varsa ya da tekrar kötüleşmeye başlıyorsa bakteri enfeksiyonunuz olabilir.

Sebebin bakteriyel veya viral olmasına bakılmaksızın kendinizi daha iyi hissetmenizi sağlayacak bazı şeyler yapabilirsiniz. Bunlar arasında şunlar bulunur;

Ağrı kesiciler

Alerjik burun spreylerinin sinüs enfeksiyonu semptomlarının iyileştirilmesinde ve hastalığın seyrini kısaltmada yararlı olduğu gösterilmiştir.

Bol dinlenme de yardımcı olabilir.

Probiyotikler üst solunum yolu enfeksiyonlarının önlenmesinde faydalı olabilir.

Tabii ki, sinüzit için ideal tedavi onu önlemektir. İşte size birkaç ipucu:

Alerjiler ve soğuk algınlıklar sinüzit oluşturabilir. Bu nedenle, herhangi bir semptomu derhal tedavi edin.

Sinüs yollarınızı tahriş edebilecek dumanlardan kaçının. Sigara içiyorsanız ve kronik sinüzit probleminiz varsa mutlaka sigarayı bırakmalısınız.

Nemlendirici kullanarak burnunuzun daima nemli kalmasını sağlayabilirsiniz.

Soğuk algınlığı ve üst solunum yolu enfeksiyonu olan kişilerin yanında durmaktan kaçının. Soğuk algınlığı veya enfeksiyonunuz varsa, etrafınızdaki insanlara da bulaştırmamak adına işinizden izin alın veya evde dinlenin.

Yine de sinüs enfeksiyonlarına dair bilgi almak ve tedavi seçeneklerini öğrenmek için uzman bir KBB doktorunu ziyaret etmeniz gerekmektedir.