Kulak Enfeksiyonu Belirtileri Nasıl Tanınır?

Kulak iltihabı, hem yetişkinlerde hem de çocuklarda en sık görülen sorunlardan biridir. Kulak enfeksiyonlarının başlaması oldukça hızlı olabilir, ancak dikkat etmeniz  gereken bazı uyarı işaretleri vardır.

Çocuklar

Çocuklarda kulak enfeksiyonu belirtileri şunlardır;

Her zamankinden daha fazla ağlıyor

Yatarken kulak ağrısı

Kulakları çekme

Uyku güçlüğü

Dengesizlik kaybı

Baş ağrısı

İştah kaybı

Seslere veya işitmeye cevap vermede zorluk

Yetişkinler

Yetişkinlerde, kulak enfeksiyonu belirtileri şunlardır;

İşitme kaybı

Kulaktan sıvının boşalması

Kulak ağrısı

Kulak enfeksiyonu belirtileri çeşitli koşulların bir işaretidir. Bu nedenle doğru teşhisi ve hızlı tedaviyi almanız önemlidir. Aşağıdakilerden herhangi birini fark ederseniz doktorunuzu aramalısınız;

Çocuğunuzun kulağından sıvı, kan veya irin gelmesi

Ağır kulak ağrısı

Bir günden fazla süren belirtiler

Kulak Enfeksiyonları Neden Olur?

Kulak enfeksiyonlarının çoğunun nedeni orta kulakta virüs veya bakterilerin olmasıdır. Kulak enfeksiyonları genellikle bir alerji, grip veya soğuk algınlığı hastalığından kaynaklanır.

Geniz Etlerinin İşlevi Nedir?

Geniz etleri, bağışıklık sisteminizin aktivitesinde rol oynayan burun arkasındaki  minik doku pedidir. Bu rol onları şişliğe, enfeksiyona ve enflamasyona açık hale getirebilir. Östaki tüplerinin açıldığı yerlere yakın oldukları için, geniz etlerinin şişmesi, orta kulak enfeksiyonlarına neden olabilir.

Komplikasyonlar

Çoğu kulak enfeksiyonu uzun süreli komplikasyonlarla sonuçlanmaz. Bununla birlikte, sürekli enfeksiyonlar ve sıvı birikimi, konuşma ve gelişimsel gecikmeler, işitme bozukluğu, kulak zarının yırtılması ve enfeksiyonların yayılması da dahil olmak üzere ciddi komplikasyonlara neden olabilir.

Siz veya çocuğunuzun kulak enfeksiyonu semptomları varsa, mutlaka bir hekime başvurarak konuyla alakalı detayları öğrenin.