Kronik Sinüs Problemlerinin 4 Nedeni

Sinüsler burun çevresinde, gözlerin altındaki alanda bulunan  boşluklardır. Küçük, dar borularla burna bağlanırlar. Sağlıklı olduğunuzda hava kolaylıkla içeri ve dışarı akar ve mukus sağlıklıdır. Sinüsleriniz tahriş olduğunda veya şiştiğinde, bu geçişler şişer, drenajı önler. Bu, burnunuzda tahrişe veya enfeksiyona neden olan bir sıkışıklığa neden olur. Sonuç,  sinüzittir.  Enfeksiyon yaklaşık dört hafta sürerse, akut sinüzit olur. Tedaviden sonra sinüs problemleri düzelmezse veya 12 hafta devam ederse, kronik sinüzit olabilir.

Belirtileri arasında burun akması, burun tıkanıklığı ve yüz ağrısı bulunur. Sabit sinüs problemlerinizin kaynağını olarak tespit edilebilecek, dört yaygın neden vardır;

Alerjik Reaksiyonlar: Sinüs sorunlarının en belirgin nedenidir ve polen, küf, hayvan tüyü gibi yaygın allerjenlere karşı bir reaksiyondur. Bu tip bir hastalığın tedavisi  ilaç veya  immünoterapi içerir.

Septum Deviasyonu: Burun delikleri, kıkırdak ve kemik olan septum sayesinde iki bölgeye ayrılır. Eğri ya da yıpranmış bir septum hava akışını bozar ve tıkanıklık, baş ağrısı, yüz ağrısı ve enfeksiyonlar gibi çok sayıda soruna neden olur. Neyse ki, bu problem, septoplasti denilen, septumu onaran bir ameliyat ile düzeltilebilir.

Burun Polipleri: Polipler, burun pasajlarını bloke eden küçük doku büyümeleridir. Nadiren solunum zorluğu, uyku apnesi  ve yüz ağrısına neden olabilirler. İlaçlar ve steroid spreyler yardımcı olsa da, büyük poliplerin cerrahi olarak çıkarılması gerekebilir.

Konka Büyümesi: Konkalar, mukoza kaplı ince kemik katmanlarıdır. Amaçları alerjenleri havadan süzmek ve nefes aldığınız oksijeni ısıtmaktır. Ancak bu konkalar alerjenler veya bakteriler nedeniyle büyüyebilir. Bu durum ilaçlarla tedavi edilebilecek bir sorundur. Ama bazen cerrahi veya radyofrekans yöntemlerinden biri veya ikisi birden kullanılarak küçültümesi gerekebilir.