Migren Mi Yoksa Sinüs Baş Ağrısı Mı Yaşıyorsunuz?

Genellikle baş ağrısı her insanın hayatının bir döneminde yaşamış olduğu yaygın bir problemdir. Ancak çoğu zaman baş ağrısı tipleri karıştırılabiliyor ve bu da yanlış tedavi yönlendirmelerine enden oluyor. Baş ağrınız migreniniz olduğu için veya sinüs enfeksiyonlarından kaynaklanabilir. Bunu anlamanın en kolay yolu ise her iki durumun detaylarını öğrenmektir.

MİGREN

Migrenler sıklıkla altta yatan, kalıtsal, nörolojik bir bozukluk tarafından oluşturulan ciddi baş ağrılarıdır. Araştırmacılar, migrenin kesin sebebinden emin değillerse de, beynin belirli alanlarının tetiklenerek  ciddi bir baş ağrısına neden olduğuna inanılıyor. Migren ağrısı çekenler, ışığa, kokulara veya seslere karşı artan bir hassasiyet duyarlar.

SİNÜS BAŞ AĞRISI

Kronik veya akut sinüzitli hastalarda baş ağrısı olabilir. Sinirsel bir baş ağrısı, nörolojik bir nedene sahip bir migrene karşın, burnun iltihaplanmasına bağlıdır. Sinüzitin diğer semptomları şunları içerir;

Tıkalı burun

Göz çevresinde, yanaklarda ve alında ağrı

Ateş

Titreme

Diş ağrısı

Yüz şişmesi

Sarı veya yeşil burun akıntısı

Bir Kulak Burun boğaz uzmanı sinüs baş ağrılarının altında yatan nedeni etkili bir şekilde tedavi edebilir ve bu nedenle  semptomlardan kurtulmanızı sağlayabilir.

Her iki tipteki baş ağrısında da benzer semptomlar ortaya çıkabilmektedir. Bu nedenle hastalar baş ağrılarını farklı yorumlayarak kendilerine özgü tedavilerle baş ağrılarını geçirmeye çalışabilirler. Ancak bu iki durum arasındaki fark çok önemlidir ve mutlaka bir uzman tarafından belirlenerek tedavi yöntemleri uygulanmalıdır.