Uyku Apnesi Tedavi Çözümleri

Yoğun ve heyecanlı bir iş gününden sonra kısa bir uyku ilaç gibi gelebilir. Ancak sorunlu bir uyku kaliteniz  varsa? O halde bir uzmana görünmeniz gerekebilir.

Yetersiz uyku genellikle uyku apnesine bağlıdır , uykusuz kişi gece boyunca yüzlerce kere kısa aralıklarla nefes almayı bırakır.   Bu bozukluk, birçok kişiyi etkilemektedir. Hatta çocukları da etkileyebilir. Horlama uyku apnesinin bir semptomudur, ancak doğru bir tanı için bir uzman hekimin değerlendirmesi gerekmektedir.

Uyku Apnesinin Belirtileri

Sabah baş ağrısı

Hatırlama ya da öğrenme güçlüğü

Konsantrasyon zorluğu

Gündüz uykusu

Uyanma üzerine ağız kuruluğu veya boğaz ağrısı

Sinirlilik

Depresyon

Uyku apnesi geliştirme riski en fazla olan kişiler aşırı kilolu, ailesinde uyku apnesi öyküsü olanlar, bademcikler büyümüş olan kişilerdir. Çocuklar uyku apnesine sahipken, yaşla birlikte bu rahatsızlık riski artar.

Uyku apnesi için yardım almak hayati önem taşır. Hastalık diyabet, yüksek tansiyon ve hatta inme gibi daha ciddi sağlık sorunları geliştirme riskine sahiptir.

Uyku apnesi için çeşitli tedaviler vardır ve bunlardan bazıları şu şekildedir;

Ağız Koruyucuları

Bu  cihazlar dil ve çeneyi yeniden konumlandırır, nefes alabilmeniz için solunum yolunu açar. Ağzınızın boyut ve şekline uyacak şekilde özelleştirilebilirler.

Ameliyat

Bazı durumlarda, solunum yolundaki fazla doku blokaja neden olabilir, bu da uyku apnesine ve horlamaya neden olabilir. Ameliyatla doku çıkarılarak cerrahi olarak sorunun giderilmesini sağlayabilir.

Yaşam Tarzı Değişiklikleri

Yaşam tarzı değişiklikleri kendiliğinden sorunu çözemezse de, kilolu olanlarda uyku apnesi daha sık görülür. Yardımcı olabilecek bir diyet ve egzersiz hakkında doktorunuzla konuşun. Alkolden kaçınmak ve sigarayı bırakmak uyku apnesini yönetmenize veya önlemenize yardımcı olabilir.