Revizyon Burun Ameliyatı

Revizyon cerrahisi daha önceden bir ya da birden çok kez operasyon geçirmiş burnun tekrar ameliyat edilerek düzeltilmesidir. Düzeltme ameliyatı da denir. Revizyon burun ameliyatı yapmak için bir çok neden olabilir. Hemen hemen her revizyon vakası birbirinden farklıdır. İlk burun ameliyatı yapılmadan önceki problemler tam olarak çözülemediyse, ameliyat sırasında ya da sonrasında bir komplikasyon geliştiyse, estetik olarak yeterli tatminlik oluşmadıysa veya burun sağlığı açısından bir fayda görülememişse revizyon burun estetiğine başvurulabilir.

Revizyon burun ameliyatları her zaman için ilk ameliyatlardan daha zordur. Özel teknikler gerektiren ve uzmanlık isteyen bir ameliyattır. Süre olarak daha uzundur. Komplikasyon riski de ilk ameliyata göre daha yüksektir. Ancak bu hastayı korkutmamalıdır. Nadir olan bu risklerin ilk ameliyata göre sadece biraz daha fazla olduğunu tekrar etmek gerekir. Bütün bunların nedeni daha önce aynı bölgeden ameliyat geçirilmiş, müdahaleye uğramış olmasıdır. Bu doğrultuda ameliyattan önce hastayla sağlıklı bir iletişim kurarak tüm bunları anlatmak gerekir. Nelerin yapılabileceği ve yapılamayacağı hastaya net olarak söylenmelidir. Zaten daha önceden bir ya da birkaç kez operasyon geçirmiş olan bu hastalar hayal kırıklığı yaşamış ve belki de psikolojik olarak tahribe uğramıştır. Bu yüzden boş umutlar vermemek, objektif yaklaşmak gerekir.

Revizyon ameliyatlarında da kapalı veya açık teknik kullanılabilir. En önemli sorunlardan biri daha önce ameliyat geçirdiği için yeterli kıkırdak yapının kalmamış olmasıdır. Eğer böyle bir durum varsa hastanın başka bölgesinden kıkırdak transferi yapılmalıdır.

Revizyon ameliyatlarının en önemli kısmı problemin iyi teşhis edilmesidir. Var olan problemin altında yatan gerçek sebep nedir, bunun bulunması gerekir. Eğer doğru teşhis edilirse doğru tedavi yapılabilir ve hasta için mutlu sonuçlar çıkarılabilir.