Kronik Sinüzit Nedenleri ve Tedavi Seçenekleri

Yüzdeki ağrı ve hassasiyet, kulak ağrısı, ağrıyan bir çene ve boğaz ağrısı varsa, sinüzitiniz olabilir. Eğer bu semptomları üç aydan fazla yaşıyorsanız ve hiçbir tedavi yardımcı olmuyorsa, kronik sinüzit dediğimiz şeyi yaşıyor olabilirsiniz.

Kronik Sinüzit Nedir?

Sinüzit, tanımı gereği, sinüslerin bir iltihabıdır. Viral veya bakteriyel olabilir, ancak sıklıkla tartışılan sinüzit türü bakteriyel özelliktedir. Sinüzit akut veya kronik olarak sınıflandırılır. Akut sinüzit sık sık olur, tedavi edilir ve yok olur. Sıklıkla devam eden veya tekrar eden sinüzit kronik sinüzittir.

Sinüzit Nedenleri

Sinüzitin birçok yaygın nedeni vardır. Bunlar arasında şunlar bulunur;

Basit bir soğuk : Şişkinlik ve iltihaplanma sinüsün tıkanmasına neden olur, mukus sinüsler içinde toplanır ve bakteriler büyümeye başlar ve enfeksiyona neden olur.

Alerjiler : Küf, polen, toz veya diğer tahriş edici maddeler gibi allerjenlere maruz kalmaya bağlı yinelenen enflamasyon sinüzite neden olur.

Sinüs anatomisindeki farklılıklar bazı  kişilerin daha kolay sinüzit olmasına sebep olarak  kronik sinüzitin oluşmasına da katkıda bulunur. Sinüs açıklığı özellikle dar ise, hasta daha fazla risk altındadır.

Kronik sinüzitleri düzgün bir şekilde tedavi etmek için altta yatan nedeni keşfetmek önemlidir. Hasta her soğuk algınlığı sırasında sinüzit yaşadığından şikayet ederse, sinüslerini inceleyerek soruna neden olan yapısal bir anormallik veya değişim olup olmadığını anlamak lazımdır. Bir kişi kronik olarak tıkanık olduğunu iddia ediyorsa veya her daim burun akıntılıysa, bu durumdan muhtemelen alerji suçludur.

Kronik Sinüzit Tedavi Seçenekleri

Sinüzit tedavisinde doktorun amacı burnun iltihaplanmasını azaltmaktır. Tedavinin ilk basamağı, mukus drenajını arttırmak ve burun iltihaplarını azaltmakdır.  Bu tedavi işe yaramazsa, alerji testi gerekebilir.  Eğer bu iki şey de başarısız olursa, cerrahi seçenekler vardır.